Mass Effect 2

در بازی Mass Effect 2 بازیباز دوباره در نقش فرمانده Shepard بازی میکند؛ کسی که بازیباز در شماره ی قبلی با پیشرفت دادن برخی از توانایی هایش بازی...

در بازی Mass Effect 2 بازیباز دوباره در نقش فرمانده Shepard بازی میکند؛ کسی که بازیباز در شماره ی قبلی با پیشرفت دادن برخی از توانایی هایش بازی را به اتمام می رساند. اینطور که متوجه شدم تمام توانایی های بازی در این نسخه از ابتدا شروع می شود و باید دوباره به ارتقای آنها پرداخت. چطور با توجه به نوع داستان از این روش استفاده می کنید و در واقع این روش چگونه در ادامه ی داستان بازی به کار می آید؟
Casey Hudson: یک سری وقایع در بازی رخ خواهد داد و برای شما روشن خواهد شد که چه اتفاقی برای توانایی های شما افتاده است. اتفاقاتی که به خاطر یک سری دلایلی که فکر میکنم کاملاً واضح باشد نمی توانم به شرح جزئیاتش بپردازم.
در رابطه با اینکه بازی به سرعت شروع می شود و بازیباز مجبور است با وضعیت موجود کنار بیاید... باید گفت هدفی که ما از داستان بازی داریم، ما را مجبور میکند که برخی از این تغییرات را انجام دهیم که شامل تغییر روش کارکرد برخی از توانایی ها یا نحوه ی توسعه و پیشرفت کاراکتر خودتان در بازی نیز می شود.
حقیقتش را بخواهید ما تمامی سیستم های بازی را بهبود داده ایم. قدرت های کاراکتر شما، کنترل بازی، نشانه گیری، آمار وضعیت کاراکتر شما و اینکه چطور می توانید کاراکتر و شخصیت خود را بسازید، سیستم موجودی های خود، اسلحه ها و بقیه ی موارد. تمامی این موارد به طور چشمگیری تغییر کرده اند. پس عملاً هیچ راهی برای انتقال توانایی ها و بقیه ی آیتم های موجود در بازی Mass Effect به Mass Effect 2 نیست.
اما ما دستاورد و تلاش های شما در ساخت کارکتر بازی و یک سری از چیزهایی که در نسخه ی یک بازی به دست آورده اید را نیز مد نظر داشته ایم. بنابراین یک سری مواردی که انتظار انتقال آنها از نسخه ی یک به دو دارید را می توانید انتقال دهید؛ به فرض مثال فرض کنید شما کاراکتر خود را به Level 60 رسانده اید و قصد این را ندارید که دوباره شروع به ساخت کارکتر خود کنید، فقط کافیست Save خود را به بازی Mass Effect 2 وارد (Import) کنید؛ این سری از ویژگی ها قابل انتقال به سیستم جدید Mass Effect 2 هستند و این احساس را خواهید داشت که بازی Mass Effect 2 را با همان کارکتر Mass Effect ادامه میدهید.
+راه و روش های پیشرفت دادن خصوصیات کاراکتر نیز تغییری کرده است؟ یا به همان حالت قبلی یعنی سرباز/اسلحه، مهندس/تکنولوژی و حیات/جادو باقی مانده است؟ آپگرید های مخصوصی که در طی ارتقای مشخصات کاراکتر رخ میداد تغییر داده و یا اصلاح شده اند؟
Casey Hudson: سیستم مشخصات و Level بازی مشابه نسخه ی قبل است، چراکه ما همان کلاس های قبلی یعنی Soldier (سرباز)، Engineer (مهندس)، Adept (ماهر)، Infiltrator (نفوذگر)، Sentinel (نگهبان) و Vanguard (پیشگام) را در اختیار داریم. برخی از این توانایی ها هم در اسم و هم در عملکرد همانند نسخه ی گذشته هستند، اما نحوه ی استفاده و کنترل شما روی این توانایی ها بهبود یافته است.

 
   

قابلیت پرت کردن را در نظر بگیرید، این قابلیت از نوع توانایی های حیات در Mass Effect بود که در Mass Effect 2 نیز می توانید از آن استفاده کنید. در نسخه ی یک بازی با این قابلیت می توانستید دشمنان را به عقب پرتاب کنید. اما این قابلیت با کارایی بیشتری در Mass Effect 2 به کار گرفته شده است. در Mass Effect 2 این توانایی شبیه به یک گردباد است و زمانی که این گردباد به دشمن برخورد کند با توجه به زاویه ای که به دشمنان برخورد کرده آنها را به همان سمت پرتاب می کند. فرض کنید که شما روی یک پل مستقیماً جلوی یکی از دشمنان ایستاده اید؛ اگر از قابلیت پرتاب شماره ی قبلی بازی استفاده کنید مطمئناً دشمن به عقب پرت می شود ولی از پل به پایین نمی افتد اما در این حالت اگر شما زاویه گردباد خود را کمی به سمت چپ بگیرید می توانید ضربه ای زاویه دار به دشمن بزنید و او را به سمت راست پرت کنید که نتیجه اش افتادن دشمن از روی پل است. توانایی پرتاب همان توانایی است که در Mass Effect از آن استفاده میکردید ولی اینبار پیشرفته تر شده است.
+پس شما در واقع همان قدرت و توانایی های بازی قبلی را دوباره تکرار کرده اید؟
Casey Hudson: بله
+برگردیم به خصوصیات شماره اول بازی. خیلی از بازیباز ها از آسانسورهای واقعاً زجرآور Mass Effect ناراضی بودند اما چیزی که من را خیلی ناراحت و عصبی میکرد استفاده از وسیله نقلیه Mako بود، انگار که از نظر اندازه با بقیه ی بازی همخوانی نداشت. کمی در این رابطه توضیح بدید.
Casey Hudson: ما در Mass Effect 2 وسایل نقلیه ی کاملاً جدیدی داریم که با همان هدف قبلی ساخته شده اند اما تفاوت در نحوه ی کنترل و استفاده ی آنهاست. ترجیح میدهم زیاد در موردش صحبت نکنم، زیرا یکی از تغییرات اساسی که در بازی داده ایم همین وسایل نقلیه هستند و تا زمانی که مطمئن نباشیم که در بازی نهایی نیز از همین روش استفاده می شود یا خیر، صحبتی در رابطه با آن نخواهیم کرد؛ اما به طور کل این بخش از بازی دوباره طراحی شده است.
 


 

در رابطه با Mako، وسیله ای با اندازه ی Mako در شماره ی دوم بازی نیز وجود دارد که با آن بتوان به اکتشاف در دنیای بیگانگان پرداخت اما نحوه ی حرکت این وسیله اساساً با Mako در شماره ی قبلی تفاوت دارد. در واقع حرکت دادن این وسیله مثل حرکت دادن کاراکتر شماست. شما با استفاده از آن میتوانید به سمت چپ یا راست بچرخید و همه جا را به رگبار ببندید. میتوانید به هر جایی که می خواهید شلیک کنید. البته نشانه گیری برای دشمنانی که رو به روی شما یا بالای سر شما هستند خیلی راحت انجام می شود.
مساله ای که در رابطه با Mako در شماره ی قبلی وجود دارد تا حدی که فکر میکنم کسی نداند یا به نوعی آن را درک نکرده باشد این است که احتمالاً این اولین ماشین در تمام بازیهاست که رانندگی و هدایت آن به نوعی شبیه سازیِ کاملی برپایه ی قوانین فیزیک بوده است. درست است که کمی مشکل در هدایتش وجود داشت ولی نکته ی تحسین برانگیزش شبیه سازی کامل فیزیک در هدایت این وسیله بود. در هنگام هدایت و حرکت، این وسیله با مشکلات زیادی مواجه بود به طوری که شما نمی توانستید مستقیماً به بغل رفته و پشت یک صخره مخفی شوید و بعد ناگهان بیرون بپرید!
وسیله ی جدید وسیله ایست که تمامی نقص های Mako از شماره ی قبلی در آن رفع شده است. رفع کردن این سری از مشکلات خیلی برای ما ارزش داشت. درواقع به جای اینکه همیشه رو به جلو حرکت کنیم و قصد اتمام ساخت بازی را داشته باشیم؛ به نکات و مواردی که بازیبازها آنها را در شماره اول تجربه کرده بودند نگاهی انداختیم و بخش هایی را که نیاز به اصلاح شدن داشتند اصلاح کردیم. برای برخی از اشیاء بازی از جمله Mako راهی برای بهبود وجود نداشت؛ اما با رجوع به قوانین و اصول اولیه و تفکر درباره ی روش هایی که دنیاهای بازی پایان میابند، پستی بلندی های موجود در سرزمین بازی، نوع مبارزاتی که بازیباز در آن شرکت می کند، نوع و روش اکتشاف و جستجوها، اقدام به طراحی وسیله ای کردیم که تمامی این موارد را یکجا داشته باشد و در حال حاضر ما وسیله ای داریم که بازی با آن راحت تر و بهتر صورت می گیرد.
+سیستم موجودی های Mass Effect فاقد برخی مولفه ها برای مدیریت آیتم ها و تجهیز کاراکتر بود که این کار مشکلاتی را به وجود می آورد. رابط کاربری در Mass Effect 2 تا چه حد بهبود پیدا کرده است؟
 
 


Casey Hudson: سیستم موجودی های شما در Mass Effect 2 به طور کامل تغییر کرده است. و هیچ اثری از نحوه ی مدیریت قبلی در این شماره وجود ندارد. در واقع ما تمامی سیستم های مدیریتی قبلی را دور ریخته و یک سری سیستم های جدید که همان کارها را انجام می دهد را جایگزین کردیم.
در سیستم قبلی شما خیلی از کارها را به طور کاملاً بی نظم و به یکباره می توانستید انجام دهید؛ اما در سیستم جدید شما می توانید به طور جداگانه به آپگرید و مدیریت آیتم های خود بپردازید که حسی بهتر را به شما خواهد داد. ما در این سیستم همه ی بخش ها را از هم متمایز کردیم که کار با آنها راحت تر و سرگرم کننده تر انجام گیرد. ضمن اینکه این نوع از سیستم به ما اجازه میدهد که این بخش ها را با عمق بیشتری طراحی کنیم. به طور مثال شما می توانید به صورت عمیق تر و دقیق تری به آپگرید زره، ظاهر خود یا اسلحه ی خود بپردازید که با سیستم قبلی که تمامی موارد در یک بخش بودند امکان پذیر نبود.
+آخرین سوال. گیم پلی و داستان سرایی در اکثر بازی های امروزی حتی در بازی هایی نظیر Bioshock در برابر کتاب های The Road نوشته ی Cormac McCarthy یا Anathem نوشته ی Neil Stephenson یا Voice of the fire نوشته ی Alan Moore تا حدی و به نوعی ظاهری و کم عمق به نظر میرسند. نظر شما در این رابطه چیست؟
Casey Hudson: خب این مساله ی مهم با فاکتور های مهمتر و بیشتری است که باید مد نظر قرار گیرد. به نظر من، حتی خیلی از افراد می توانند یک جستجو در گوگل انجام دهند تا ببینند که حرف من درست است یا نه؛ به نظر من هر ساله تعداد خیلی خیلی زیادی کتاب مبنی بر بازیهای بزرگ تاریخ نوشته می شود، تعداد خیلی زیادی فیلم بر اساس بازی ها ساخته می شود. از نظر من هر چه تعداد کارها و اثرها در یک رسانه کمتر باشد متداول تر و قابل دسترس تر خواهد بود. اگر بازی ها نیز در مقیاسی ده برابر تولید می شدند آنوقت شما هم فرصت بیشتری برای پیدا کردن بازی ها بر اساس کتاب های بزرگ داشتید. اگر نگاهی به طیف بازی های ساخته شده بیاندازید متوجه تعدادی از بازی ها می شوید که از مسیر خود منحرف شده اند و از نظر تجاری نیز موفق نبوده اند. خیلی از این بازی ها هزینه ی ساخت بازی را که یکی از عوامل مهم در ساخت یک بازی با کیفیت بالاست نادیده گرفته اند و توانایی این هزینه را نداشته اند. ساخت بازی همانند ساخت یک فیلم نیست. نمی توانیم به لوکیشن رفته و از بازیگرهای حاضر در صحنه، فیلم تهیه کنیم. شما حتی در ساخت یک بازی کوچک، اگر می خواهید کاراکتر داشته باشید و از داستان های عمیقی که شما از آن صحبت میکنید استفاده کنید باید این کاراکترها را برای بازی خود بسازید. باید تمامی مولفه های داستان را بسازید و در واقع باید از تکنولوژی استفاده کنید و این درحالیست که این کار خیلی هزینه بر خواهد بود.
به نظر من این یکی از این فاکتورهاست. اما فاکتور مهمتری که وجود دارد این است که بازی و بازیسازی یک رسانه ی متفاوت از فیلم و داستان است. ما باید بپذیریم و بدانیم که این یک رسانه متفاوت است و راه و روشی که یک بازی به روی بازیباز تاثیر می گذارد کاملاً با یک رمان یا داستان متفاوت است. اگر شما دقیقاً همان عناصری را که در داستان یک بازی استفاده شده است با عناصر یک فیلم با همان داستان مقایسه کنید نتیجه برابر نخواهد بود.
ضمناً باید به شما بگویم که به شخصه تعدادی از بازی ها را انجام داده ام که به اندازه ی فیلم هایی که دیده ام دارای داستانی عمیق بوده اند. یکی از آنها ICO میباشد.


 

 

MINIMUM System :

  • OS = Windows XP SP3 / Windows Vista SP1 / Windows 7
  • Processor = 1.8GHz Intel Core 2 Duo or equivalent AMD CPU
  • Memory = 1 GB RAM for Windows XP / 2 GB RAM for Windows Vista and Windows 7
  • Hard Drive = 15 GB
  • DVD ROM = 1x Speed
  • Sound Card = DirectX 9.0c compatible
  • Direct X = DirectX 9.0c August 2008 (included)
  • Input = Keyboard / Mouse
  • Video Card = 256 MB (with Pixel Shader 3.0 support). Supported Chipsets: NVIDIA GeForce 6800 or greater; ATI Radeon X1600 Pro or greater. Please note that NVIDIA GeForce 7300, 8100, 8200, 8300, 8400, and 9300; ATI Radeon HD3200, and HD4350

دانلود بازی:

http://hotfile.com/dl/37988723/619c915/Mass_Effect_2.part01.rar.html


http://hotfile.com/dl/37988726/b4cc883/Mass_Effect_2.part02.rar.html


http://hotfile.com/dl/37992361/17fb765/Mass_Effect_2.part03.rar.html


http://hotfile.com/dl/37992382/41973d4/Mass_Effect_2.part04.rar.html


http://hotfile.com/dl/37996677/ac82645/Mass_Effect_2.part05.rar.html


http://hotfile.com/dl/37996788/055fafa/Mass_Effect_2.part06.rar.html

http://hotfile.com/dl/38000490/ff16f89/Mass_Effect_2.part07.rar.html


http://hotfile.com/dl/38000511/a6b45a8/Mass_Effect_2.part08.rar.html

http://hotfile.com/dl/38004282/63eaf99/Mass_Effect_2.part09.rar.html


http://hotfile.com/dl/38004335/2e54e8f/Mass_Effect_2.part10.rar.html


http://hotfile.com/dl/38007827/9400ca2/Mass_Effect_2.part11.rar.html


http://hotfile.com/dl/38007912/bcbca69/Mass_Effect_2.part12.rar.html


http://hotfile.com/dl/38011760/ad34940/Mass_Effect_2.part13.rar.html


http://hotfile.com/dl/38011778/37ff9f5/Mass_Effect_2.part14.rar.html


http://hotfile.com/dl/38015348/546c393/Mass_Effect_2.part15.rar.html


http://hotfile.com/dl/38015447/1016fe5/Mass_Effect_2.part16.rar.html


http://hotfile.com/dl/38019231/1a63a9b/Mass_Effect_2.part17.rar.html


http://hotfile.com/dl/38019394/d3c8d76/Mass_Effect_2.part18.rar.html


http://hotfile.com/dl/38023654/fd586a8/Mass_Effect_2.part19.rar.html